Sportdiag Team
Sportdiag.sk Team.Sportdiag.sk

Behanie v zime

Behanie v zimeKeď sa držíme hesla, že neexistuje zlé počasie, ale iba zle oblečený bežec, v podstate nemáme prekážku. Možno jednu. Ako sa rozcvičiť?
Vždy je dobré začať tréning nízkou intenzitou. Pri mínus piatich stupňoch, keď mráz zachádza aj pod nechty, býva úvod krutý. Záchrana seba samého a objímajúci chlad nás tlačia bežať už od začiatku vyššou rýchlosťou. No svaly sú „studené“, energetické systémy nedostatočne aktivované. To spôsobuje, že potrebná energia sa vytvára aj za účasti anaeróbneho metabolizmu a vy cítite, ako by ste za sebou ťahali vianočné sane. Aké máme možnosti?

Prvá alternatíva je kombinácia statických cvičení (kmitanie vytvára teplo) a dynamického strečingu (švihové cvičenia v plnom rozsahu pohybu) v obývačke. Týmto spôsobom prekrvíme svaly a čiastočne aktivizujeme centrálnu nervovú sústavu.

Efektívnejším spôsobom, ako nabudiť nervovú sústavu, je priamo pôsobiť na nervové zakončenia. Na to využívame rôzne valce s väčšími alebo menšími výstupkami. Môžete použiť aj tenisovú loptičku, výborné sú tvrdé medicinbaly. Skúšal som aj valček na cesto. Dobré výsledky mám aj s kanalizačnou rúrou o priemere 10 cm :-)

Pridaj komentár